Skip to main content

Rioolinspectie

Soms is het lastig om van buitenaf uw rioleringsprobleem te achterhalen. Wanneer dit het geval is, wordt in overleg met u, een rioolcamera inspectie uitgevoerd. Middels deze wijze van rioolinspectie kunnen onze specialisten van binnenuit duidelijk in kaart brengen wat de staat van uw riolering is en wat het probleem veroorzaakt.

Aan de hand van de rioolinspectie die wij uitvoeren, bieden wij u de mogelijkheid om door ons een digitaal inspectierapport op te laten stellen. Hierin wordt het beeldmateriaal verwerkt en geven wij u een passend advies op maat op basis van onze bevindingen. Samen met u komen we tot de meest structurele oplossing voor uw rioleringsprobleem.

Neem contact op

Hoe werkt een rioolinspectie?

Bij terugkerende rioleringsklachten kunnen wij een rioolinspectie uit voeren. Dit doen wij door middel van speciaal materieel, dat de toestand binnenin de afvoerleiding haarscherp in beeld brengt. Hierdoor kan in veel gevallen graaf-/sloopwerk voorkomen worden.

Tijdens een rioolinspectie gaat er een camera uw riool in om beelden vast te leggen van de huidige staat van het riool. Zo wordt de oorzaak van het rioolprobleem achterhaald en duidelijk in kaart gebracht. Wij bieden u de mogelijkheid om door ons een digitaal inspectierapport op te laten stellen. Hierin maken we samen met u verdere plannen voor het oplossen van de rioleringsproblemen. 

Wanneer de oorzaak van het probleem is vastgesteld, kunnen we in overleg met u overgaan tot een oplossing. Dit kan het frezen, vernieuwen, of indien nodig, het renoveren van de leiding zijn.

Riool ontstoppenRiool vervangen

Riocare beschikt over een gespecialiseerd team dat altijd voor u klaarstaat. Uw rioleringsprobleem, onze zorg.

Meer over onsOnze service

Wat kost een rioolinspectie?

Rioolinspectie valt bij Riocare onder bijkomende kosten en dus buiten het starttarief voor de ontstoppingsdienst. Voor de rioolinspectie rekenen wij een vast starttarief van € 165,- voor het eesrte uur inclusief btw voor particulieren en exclusief btw voor bedrijven. Duren de werkzaamheden langer dan een uur, dan komt er € 28,- per kwartier bij. Indien wij al bij u aanwezig zijn, voor bijvoorbeeld een verstopping, rekenen wij een toeslag van € 80,- voor de rioolcamera inspectie. 

Mocht u behoefte hebben aan een specifiekere prijsindicatie, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Neem contact op

Kan ik voor verrassingen komen te staan, zoals het openbreken van mijn vloer of tuin?

Dat u voor verrassingen komt te staan proberen wij ten alle tijde te beperken, door middel van volledige transparantie en goed overleg. Bij een rioolinspectie met een camera is het in de meeste gevallen niet nodig om vloeren of de tuin open te breken. Bij vernieuwingswerk of herstelwerkzaamheden bestaat die kans overigens altijd.

Mocht het voorkomen dat bijvoorbeeld een gedeelte van uw tuin of uw vloer binnen opengebroken dient te worden, dan zorgen wij ervoor dat dit eerst duidelijk met u wordt overlegd. 

ONTSTOPPEN

ONDERZOEKEN

VERNIEUWEN

Moet ik thuisblijven bij een rioolinspectie?

Thuisblijven tijdens onze werkzaamheden bij u op locatie, zoals rioolinspectie, is niet hoogstnoodzakelijk. Wel is het van belang dat wij bij u naar binnen of het terrein op kunnen. Ook is het fijn als u bereikbaar blijft voor eventueel overleg. Bij het uitvoeren van een camera inspectie heeft u altijd de mogelijkheid om de beelden live mee te bekijken. Zo weet u direct in welke staat het desbetreffende gedeelte van het rioolstelsel zich verkeerd.

Is het ontstoppen of inspecteren schadelijk voor mijn rioleringsstelsel/rioolleidingen?

Nee, doordat wij gebruik maken van modern en geavanceerd materieel kunnen wij ten alle tijde ons materieel exact aanpassen op de diameter van de rioolleiding. In combinatie met jarenlange ervaring en kennis weten wij het rioleringsstelsel geheel intact te houden.

Heb ik garantie nadat Riocare een inspectie heeft uitgevoerd en werkzaamheden heeft verricht?

Wanneer wij bij u werkzaamheden hebben verricht om een probleem op te lossen en ditzelfde probleem doet zich binnen 4 weken opnieuw voor, heeft u recht op garantie. Hierbij is echter wel de voorwaarde dat het gaat om hetzelfde probleem in hetzelfde gedeelte van de riolering en dat er geen onredelijk gebruik is gemaakt van uw riolering. 

Meer informatie over onze garantie, kunt u vinden op de pagina over ons garantiepakket

Garantiepakket

Vragen

Open chat
Hallo, welkom bij Riocare!
Hoe kan ik je helpen?