Soms is het lastig en vrijwel onmogelijk om van buitenaf uw rioleringsprobleem te achterhalen. Wanneer dit het geval is, wordt in overleg met u, een rioolcamera inspectie uitgevoerd. Middels deze wijze van rioolinspectie kunnen onze specialisten van binnenuit duidelijk in kaart brengen wat de staat van uw riolering is en wat het probleem veroorzaakt.
Aan de hand van de rioolinspectie die wij uitvoeren, bieden wij u de mogelijkheid om door ons een digitaal inspectierapport op te laten stellen. Hierin wordt het beeldmateriaal verwerkt en geven wij u een passend advies op maat op basis van onze bevindingen. Samen met u komen we tot de meest duurzame oplossing voor uw rioleringsprobleem.
Hoe werkt een rioolinspectie?
Bij terugkerende rioleringsklachten kunnen wij een rioolinspectie uit voeren. Dit doen wij door middel van speciaal materieel, dat de toestand binnenin de afvoerleiding haarscherp in beeld brengt. Hierdoor kan in veel gevallen graaf-/sloopwerk voorkomen worden.
Tijdens een rioolinspectie gaat er een camera uw riool in om beelden vast te leggen van de huidige staat van het riool. Zo wordt de oorzaak van het rioolprobleem achterhaald en duidelijk in kaart gebracht. Wij bieden u de mogelijkheid om door ons een digitaal inspectierapport op te laten stellen. Hierin maken we samen met u verdere plannen voor het oplossen van de rioleringsproblemen.
Wanneer de oorzaak van het probleem is vastgesteld kunnen we in overleg met u overgaan tot een oplossing. Dit kan zijn het frezen, vernieuwen, of het renoveren van de leiding.
Riocare beschikt over een gespecialiseerd team dat altijd voor u klaarstaat. Uw rioleringsprobleem, onze zorg.
Wat kost een rioolinspectie?
Rioolinspectie valt bij Riocare onder bijkomende kosten en dus buiten het starttarief voor de ontstoppingsdienst. Voor de rioolinspectie rekenen wij een vast starttarief van € 155,- voor het eesrte uur inclusief btw voor particulieren en exclusief btw voor bedrijven. Duren de werkzaamheden langer dan een uur, dan komt er € 28,75 per kwartier bij. Indien wij al bij u aanwezig zijn, voor bijvoorbeeld een verstopping, rekenen wij een toeslag van € 85,- voor de rioolcamera inspectie.
Mocht u behoefte hebben aan een specifiekere prijsindicatie, kunt u altijd contact met ons opnemen.
Kan ik voor verrassingen komen te staan, zoals het openbreken van mijn vloer of tuin?
Dat u voor verrassingen komt te staan proberen wij ten alle tijde zoveel mogelijk te beperken. Bij een rioolinspectie met een camera is het in de meeste gevallen niet nodig om vloeren of de tuin open te breken, echter is iedere situatie anders en kan dit in sommige gevallen wel nodig zijn. Bij vernieuwingswerk of herstelwerkzaamheden bestaat die kans overigens altijd.
Mocht het voorkomen dat bijvoorbeeld een gedeelte van uw tuin of uw vloer binnen opengebroken dient te worden, dan zorgen wij ervoor dat dit eerst duidelijk met u wordt overlegd. Dit geld ook voor de mogelijkheden met betrekking tot herstelwerkzaamheden.
ONTSTOPPEN
ONDERZOEKEN
VERNIEUWEN
Moet ik thuisblijven bij een rioolinspectie?
Thuisblijven tijdens onze werkzaamheden bij u op locatie, zoals rioolinspectie, is niet hoogstnoodzakelijk maar heeft wel de voorkeur. Het is in beide gevallen van belang dat u bereikbaar blijft voor eventueel overleg of overige zaken. Bij het uitvoeren van een camera inspectie heeft u altijd de mogelijkheid om de beelden live mee te bekijken. Zo weet u direct in welke staat het desbetreffende gedeelte van het rioolstelsel zich verkeerd.
Is het ontstoppen of inspecteren schadelijk voor mijn rioleringsstelsel/rioolleidingen?
Nee, in eerste instantie is dit niet schadelijk. Doordat wij uitsluitend gebruik maken van modern en gespecialiseerd materieel kunnen wij ten alle tijde ons materieel exact aanpassen op de diameter van de rioolleiding. In combinatie met onze jarenlange ervaring en kennis weten wij uw riolering geheel intact te houden en ontstaat er geen schade. Echter komt het regelmatig voor dat er na het ontstoppen bestaande schades aan het licht komen waar verdere actie op ondernomen dient te worden.
Heb ik garantie nadat Riocare een inspectie heeft uitgevoerd en werkzaamheden heeft verricht?
Wanneer wij bij u werkzaamheden hebben verricht om een probleem op te lossen en ditzelfde probleem doet zich binnen 4 weken opnieuw voor, heeft u recht op garantie. Hierbij is echter wel de voorwaarde dat het gaat om hetzelfde probleem in hetzelfde gedeelte van de riolering en dat er geen onredelijk gebruik is gemaakt van uw riolering.
Meer informatie over onze garantie, kunt u vinden op de pagina over ons garantiepakket